Po co mi archetyp marki cz.1?

Jeśli zadajesz sobie takie pytanie warto zastanowić się czym jest archetyp. Nic lepiej nie trafia do odbiorcy niż obraz, więc jeśli możemy zestaw zachowań, wartości, cech związanych z naszą firmą, produktem i usługą pokazać za pomocą postaci to mamy archetyp. Inaczej mówiąc to pewna personifikacja naszych wartości. A czym są wartości? To unikatowe cechy, postawy, [...]
Storytelling – od czego zacząć?

Jeśli jesteś przekonany że warto wykorzystywać historie do opowiadania o produkcie, to możesz zadawać sobie pytanie o.k., ale jak mam się do tego zabrać? Bo storytelling działa najlepiej wtedy kiedy jest wpisany w strategię marketingową. Tu zajmę się samym procesem powstawania opowieści. Moje podejście do storytellingu 360° oznacza, że stworzenie dobrej historii jest możliwe tylko [...]
Opowieść Agnieszki – owoc warsztatów storytellingu.

Na początku lipca odbyły się dwudniowe warsztaty storytellingu. Agnieszka przeszła przez nie jak burza i zakończyła z przytupem. Za jej zgodą dzielę się jej opowieścią. Kim jestem Jako nastolatka żyłam w ciągłym lęku. Bałam się o swoją mamę, że ją stracę. Mieszkałam tylko z mamą. Ojca nie pamiętam zbyt dokładnie, zmarł kiedy byłam mała, a [...]
Kontekst jest wszystkim – nie tylko w opowieści.

Jest taka chińska opowieść o mnichach. Pierwszy zapytał swojego przeora, czy wolno mu palić, kiedy się modli. Zgorszony przeor odparł:” Oczywiście że nie, to graniczy ze świętokradztwem!” Drógi mnich zapytał, czy wolno mu się modlić kiedy pali. „Oczywiście – odrzekł przeor. - Bóg pragnie, byśmy zwracali się do niego w każdym momencie.” W swojej książce [...]