Kontekst jest wszystkim – nie tylko w opowieści.
Jest taka chińska opowieść o mnichach. Pierwszy zapytał swojego przeora, czy wolno mu palić, kiedy się modli. Zgorszony przeor odparł:” Oczywiście że nie, to graniczy ze świętokradztwem!” Drógi mnich zapytał, czy wolno mu się modlić kiedy pali. „Oczywiście – odrzekł przeor. - Bóg pragnie, byśmy zwracali się do niego w każdym momencie.” W swojej książce [...]
One for one – historia marki Toms
Gdy Blake Mycoskie, założyciel marki TOMS, czekał na samolot, siedząc w poczekalni, nie wiedział, że tylko chwila dzieli go od odkrycia bardzo ważnej rzeczy. Zobaczył kobietę z długimi włosami siedzącą naprzeciwko w argentyńskich espadrylach. Z charakterystycznym biało-błękitnym logo. Logo, które dobrze znał. Od razu zwrócił uwagę na jej buty. Nie twarz. Włosy. Drugorzędne cechy płciowe, [...]